POLITYKA
PRYWATNOŚCI
/ INFORMACJE O PLIKACH COOKIES
§ 1
Postanowienia
ogólne
1. Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady
przetwarzania danych osobowych pozyskanych za pośrednictwem Serwisu
internetowego www.olivia-mahandmade.pl (zwanego dalej: „Serwisem Internetowym”).
2. Administratorem danych jest MAGDALENA
MARCINKIEWICZ prowadząca
jednoosobową działalność gospodarczą
pod firmą Olivia-Ma Handmade MAGDALENA
MARCINKIEWICZ, wpisaną
do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP:
7922089963, REGON: 389184270.
3. Dane osobowe zbierane przez MAGDALENĘ MARCINKIEWICZ prowadzącą jednoosobową
działalność gospodarczą
pod firmą Olivia-Ma Handmade MAGDALENA MARCINKIEWICZ, za
pośrednictwem sklepu internetowego OLIVIA-MA HANDMADE, zwanym dalej:
Administratorem, przetwarzane są
zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób
fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w
sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
(ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane również RODO.
4.
Administrator
dokłada szczególnej staranności do poszanowania prywatności Użytkowników
odwiedzających Serwis Internetowy.
§ 2
Rodzaj i cele przetwarzanych danych
1. Administrator zbiera informacje dotyczące osób fizycznych
prowadzących we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową oraz
osób fizycznych reprezentujących osoby prawne lub jednostki organizacyjne
niebędące osobami prawnymi, którym ustawa przyznaje zdolność prawną, zwani
dalej łącznie jako Użytkownicy.
2. Dane osobowe Użytkowników zbierane są
w przypadku:
a) rejestracji konta w Serwisie Internetowym
w celu utworzenia indywidualnego konta i zarządzania tym kontem. Podstawa prawna: niezbędność do
wykonania umowy o świadczenie usługi Konta,
b) składania zamówienia w Serwisie Internetowym,
w celu wykonania umowy. Podstawa
prawna: niezbędność do wykonania umowy, której przedmiotem jest
świadczenie usługi.
3. W
przypadku rejestracji konta w Serwisie Internetowym Użytkownik
podaje:
a) adres e-mail,
b) dane adresowe,
c) imię i nazwisko,
d) numer telefonu.
4. W
przypadku Przedsiębiorców powyższy zakres danych jest dodatkowo
poszerzony o firmę Przedsiębiorcy i numer NIP.
5.
Podczas rejestracji konta w Serwisie Internetowym Użytkownik
samodzielnie ustala
indywidualne hasło dostępu do swojego
konta. Użytkownik może zmienić hasło w
późniejszym czasie.
6. W
przypadku składania zamówienia w Serwisie Internetowym, Użytkownik
podaje
następujące dane:
a) adres e-mail
b) dane adresowe
c) imię i nazwisko
d) numer telefonu.
7. W
przypadku Przedsiębiorców, powyższy zakres danych jest dodatkowo
poszerzony o firmę Przedsiębiorcy i numer NIP.
8.
Przekazanie danych osobowych do Sklepu jest dobrowolne, w związku
z zawieranymi
umowami sprzedaży, z tym jednak
zastrzeżeniem, że niepodanie określonych
w formularzach danych
Użytkownika uniemożliwi złożenie i realizację zamówienia Użytkownika.
§3
Wybrane
metody ochrony danych stosowane przez Administratora
Miejsca logowania i wprowadzania danych
osobowych są chronione w warstwie transmisji (certyfikat SSL).
Dzięki temu dane osobowe i dane logowania, wprowadzone na stronie,
zostają zaszyfrowane w komputerze użytkownika i mogą być odczytane
jedynie na docelowym serwerze.
Operator okresowo zmienia swoje hasła
administracyjne.
W celu ochrony danych Operator regularnie
wykonuje kopie bezpieczeństwa.
Istotnym elementem ochrony danych jest
regularna aktualizacja wszelkiego oprogramowania, wykorzystywanego
przez Operatora do przetwarzania danych osobowych, co w
szczególności oznacza regularne aktualizacje komponentów
programistycznych.
§ 4
Udostępnianie lub powierzanie danych
1. Dane osobowe Użytkownika przekazywane są dostawcom
usług, z których korzysta
Administrator przy
prowadzeniu Serwisu Internetowego. Dostawcy usług, którym przekazywane są dane
osobowe, w zależności od uzgodnień umownych i okoliczności, albo
podlegają poleceniom Administratora co do
celów i sposobów przetwarzania tych danych (podmioty przetwarzające)
albo samodzielnie określają cele i sposoby ich przetwarzania
(administratorzy).
a) Podmioty przetwarzające. Administrator korzysta
z dostawców, którzy przetwarzają dane osobowe wyłącznie na
polecenie Administratora. Należą do nich m.in. dostawcy świadczący usługę
hostingu, usługi księgowe, dostarczający systemy do marketingu, systemy do analizy ruchu w Serwisie
Internetowym, systemy do analizy skuteczności kampanii marketingowych;
b) Administratorzy. Administrator korzysta z dostawców, którzy nie działają wyłącznie na polecenie i sami
ustalają cele i sposoby wykorzystania danych osobowych Użytkowników.
Świadczą oni usługi płatności elektronicznych oraz usługi bankowe.
2. Dane osobowe Użytkowników przechowywane są:
a) w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych
osobowych jest Administrator wówczas dane osobowe Użytkownika przetwarzane są przez Administratora tak długo, aż zgoda nie zostanie odwołana,
a po odwołaniu zgody przez okres czasu
odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń jakie może podnosić Administrator
i jakie mogą być podnoszone wobec niego. Jeżeli przepis
szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi lat sześć,
a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych
z prowadzeniem działalności gospodarczej - trzy lata.
b) W przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest
wykonanie umowy, wówczas dane osobowe Użytkownika przetwarzane są przez Administratora
tak długo, jak jest to niezbędne
do wykonania umowy, a po tym czasie przez okres odpowiadający okresowi
przedawnienia roszczeń. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej,
termin przedawnienia wynosi lat sześć, a dla roszczeń
o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem
działalności gospodarczej - trzy lata.
3. W przypadku skierowania żądania Administrator udostępnia
dane osobowe uprawnionym organom
państwowym, w szczególności jednostkom organizacyjnym Prokuratury, Policji,
Prezesowi Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Prezesowi Urzędu Ochrony
Konkurencji i Konsumentów lub Prezesowi Urzędu Komunikacji
Elektronicznej.
§ 5
Prawa
osób, których dane dotyczą
1. Prawo do cofnięcia zgody:
a)
Użytkownik
ma prawo do cofnięcia każdej zgody, jakiej udzielił Administrator.
b)
Cofnięcie
zgody ma skutek od momentu wycofania zgody.
c)
Cofnięcie
zgody nie wpływa na przetwarzanie dokonywane przez Administratora zgodnie z prawem przed jej
cofnięciem.
d)
Cofnięcie
zgody nie pociąga za sobą dla Użytkownika żadnych negatywnych
konsekwencji, może jednak uniemożliwić dalsze korzystanie z usług
lub funkcjonalności, które zgodnie z prawem Administrator może świadczyć jedynie za zgodą.
2. Prawo
do sprzeciwu wobec przetwarzania danych:
a) Użytkownik ma prawo w dowolnym momencie wnieść
sprzeciw - z przyczyn związanych z jego szczególną sytuacją -
wobec przetwarzania jego danych osobowych, w tym profilowania,
jeżeli Administrator przetwarza jego dane
w oparciu o prawnie uzasadniony interes, prowadzenie statystyki
korzystania z poszczególnych funkcjonalności Serwisu Internetowego
oraz ułatwienie korzystania z Serwisu Internetowego, a także badanie
satysfakcji. b)
Rezygnacja
w formie wiadomości e-mail z otrzymywania komunikatów marketingowych
dotyczących produktów lub usług będzie oznaczać sprzeciw Użytkownika na
przetwarzanie jego danych osobowych, w tym profilowania w tych
celach.
c)
Jeżeli
sprzeciw Użytkownika okaże się zasadny i Administrator nie będzie miał innej podstawy prawnej do
przetwarzania danych osobowych, dane osobowe Użytkownika zostaną usunięte,
wobec przetwarzania których Użytkownik wniósł sprzeciw.
3. Prawo do usunięcia danych:
a) Użytkownik ma prawo do żądania usunięcia wszystkich
lub niektórych danych osobowych.
b) Użytkownik ma prawo żądania usunięcia danych
osobowych, jeżeli:
- dane osobowe nie są
już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w których były
przetwarzane,
- wycofał określoną
zgodę w zakresie w jakim dane osobowe były przetwarzane w oparciu
o jego zgodę,
- wniósł sprzeciw
wobec wykorzystywania jego danych w celach Marketingowych,
- dane osobowe są
przetwarzane niezgodnie z prawem,
- dane osobowe muszą
zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego
przewidzianego w prawie Unii lub prawie Państwa członkowskiego.
c) Pomimo żądania usunięcia danych osobowych,
w związku z wniesieniem sprzeciwu lub wycofaniem zgody, Administrator może zachować pewne dane
osobowe w zakresie, w jakim przetwarzanie jest niezbędne
do ustalenia, dochodzenia lub
obrony roszczeń, jak również do wywiązania się z prawnego obowiązku
wymagającego przetwarzania na mocy prawa Unii lub prawa państwa
członkowskiego. Dotyczy to w szczególności danych osobowych
obejmujących: imię, nazwisko, adres e-mail, które to dane zachowywane są
dla celów rozpatrywania skarg oraz roszczeń związanych
z korzystaniem z usług
Serwisu, czy też dodatkowo
adresu zamieszkania/adresu korespondencyjnego, numeru zamówienia, które
to dane zachowywane są dla celów
rozpatrywania skarg oraz roszczeń związanych z zawartymi umowami
sprzedaży lub świadczeniem usług.
4. Prawo do
ograniczenia przetwarzania danych:
a) Użytkownik ma prawo do żądania ograniczenia
przetwarzania jego danych osobowych. Zgłoszenie żądania, do czasu jego
rozpatrzenia uniemożliwia korzystanie z określonych funkcjonalności
lub usług, z których korzystanie będzie się wiązało
z przetwarzaniem danych objętych żądaniem. Administrator nie będzie
też wysyłał żadnych komunikatów, w tym marketingowych.
b) Użytkownik ma prawo do żądania ograniczenia
wykorzystania danych osobowych w następujących przypadkach:
- gdy kwestionuje
prawidłowość swoich danych osobowych – wówczas Administrator ogranicza ich
wykorzystanie na czas potrzebny do sprawdzenia prawidłowości danych,
nie dłużej jednak niż na 7
dni,
- gdy przetwarzanie danych
jest niezgodne z prawem, a zamiast usunięcia danych Użytkownik zażąda
ograniczenia ich wykorzystania,
- gdy dane osobowe przestały
być niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub wykorzystywane, ale są one
potrzebne Użytkownikowi w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony
roszczeń,
- gdy wniósł sprzeciw wobec
wykorzystania jego danych – wówczas ograniczenie następuje na czas
potrzebny do rozważenia, czy – ze względu na szczególną sytuację – ochrona
interesów, praw i wolności Użytkownika przeważa nad interesami, które
realizuje Administrator, przetwarzając dane osobowe Użytkownika.
5. Prawo dostępu do
danych:
a) Użytkownik ma prawo
uzyskać od Administratora potwierdzenie, czy przetwarza dane osobowe,
a jeżeli ma to miejsce, Użytkownik ma prawo:
- uzyskać dostęp do swoich danych
osobowych,
- uzyskać
informacje o celach przetwarzania, kategoriach przetwarzanych danych
osobowych, o odbiorcach lub kategoriach odbiorców tych danych, planowanym
okresie przechowywania danych Użytkownika albo o kryteriach ustalania tego
okresu (gdy określenie planowanego okresu przetwarzania danych nie jest
możliwe), o prawach przysługujących Użytkownikowi na mocy RODO oraz
o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego, o źródle
tych danych,
o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym
o profilowaniu oraz
o zabezpieczeniach stosowanych w związku
z przekazaniem tych danych poza Unię
Europejską.
6. Prawo do sprostowania
danych:
a) Użytkownik ma prawo do żądania
od Administratora niezwłocznego sprostowania dotyczących jego
danych osobowych, które są nieprawidłowe.
Z uwzględnieniem celów
przetwarzania, Użytkownik, którego dane dotyczą ma prawo żądania uzupełnienia
niekompletnych danych osobowych, w tym przez przedstawienie dodatkowego
oświadczenia, kierując prośbę na adres poczty elektronicznej.
7. Prawo do przenoszenia danych:
a) Użytkownik ma prawo
otrzymać swoje dane osobowe, które dostarczył Administratorowi,
a następnie przesłać je do innego, wybranego przez siebie,
administratora danych osobowych. Użytkownik ma również prawo żądać,
by dane osobowe zostały przesłane przez Administratora bezpośrednio
takiemu administratorowi, o ile jest to technicznie możliwe.
8. W sytuacji wystąpienia przez Użytkownika
z uprawnieniem wynikającym z powyższych praw, Administrator spełnia żądanie albo odmawia
jego spełnienia
niezwłocznie,
nie później jednak niż w ciągu miesiąca po jego otrzymaniu.
Jeżeli jednak Administrator nie będzie mógł spełnić żądania w ciągu
miesiąca, spełni je w ciągu
kolejnych
dwóch miesięcy informując Użytkownika uprzednio w terminie
miesiąca od
otrzymania
żądania – o zamierzonym przedłużeniu terminu oraz jego
przyczynach.
9. Użytkownik może zgłaszać do
Administratora skargi, zapytania i wnioski
dotyczące przetwarzania jego danych osobowych oraz
realizacji przysługujących
mu uprawnień.
10. Użytkownik ma prawo żądać od Administratora
przekazania kopii standardowych
klauzul umownych kierując zapytanie.
11. Użytkownikowi przysługuje prawo do
wniesienia skargi do Prezesa Urzędu
Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia jego
praw do ochrony
danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.
§ 6
Dodatkowe informacje o sposobie
wykorzystania danych
W niektórych
sytuacjach Administrator ma prawo przekazywać Twoje dane osobowe
innym odbiorcom, jeśli będzie to niezbędne do wykonania zawartej
z Tobą umowy lub do zrealizowania obowiązków ciążących na
Administratorze. Dotyczy to następujących grup odbiorców:
a. Kurierzy
b.
Firma hostingowa na zasadzie powierzenia
c.
Operatorzy płatności
d.
Upoważnieni pracownicy i
współpracownicy, którzy korzystają z danych w celu realizacji
działania strony
§7
Dodatkowe
wykorzystywanie danych osobowych
1.
Serwis wykorzystuje dane osobowe dodatkowo
w następujących celach:
a. Przygotowanie,
pakowanie, wysyłka towarów
b. Realizacja zamówionych
usług.
2.
Serwis realizuje funkcje
pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu w
następujący sposób:
1.
Poprzez dobrowolnie wprowadzone w
formularzach dane, które zostają wprowadzone do systemów
Operatora.
2. Poprzez zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookie
(tzw. „ciasteczka”).
§8
Zarządzanie
bezpieczeństwem
1. Administrator zapewnia
Użytkownikom bezpieczne i szyfrowane połączenie podczas
przesyłania danych osobowych oraz podczas logowania się do
Konta Użytkownika w Serwisie.
2. Administrator stosuje
certyfikat SSL wystawiony przez jedną z czołowych
światowych firm w zakresie bezpieczeństwa
i szyfrowania przesyłanych danych przez sieć
Internet.
3. W przypadku, gdy
Użytkownik posiadający konto w Serwisie www.olivia-mahandmade.pl utracił
w jakikolwiek sposób hasło dostępu, Serwis Internetowy umożliwia wygenerowanie
nowego hasła. Administrator nie wysyła przypomnienia hasła. Hasło
jest przechowywane w formie zaszyfrowanej,
w sposób
uniemożliwiający jego odczytanie. Celem wygenerowania
nowego hasła należy podać adres e-mail w formularzu
dostępnym pod linkiem „Nie pamiętasz hasła”, podanym przy
formularzu logowania do konta w Serwisie Internetowym.
Użytkownik na adres poczty elektronicznej podany podczas
rejestracji lub zapisany w ostatniej zmianie profilu konta
otrzyma wiadomość elektroniczną zawierającą przekierowanie do
dedykowanego formularza udostępnionego na Stronie Internetowej
Serwisu, gdzie Użytkownik będzie miał możliwość ustalenia
nowego hasła.
Administrator nie
wysyła żadnej korespondencji, w tym korespondencji elektronicznej
z prośbą o podanie danych do logowania, a w
szczególności hasła dostępowego do konta Użytkownika.
§9
Zgoda na przetwarzanie danych osobowych
Użytkownik wyraża
zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Magdalenę
Marcinkiewicz prowadzącą jednoosobową
działalność gospodarczą pod firmą Olivia-Ma Handmade MAGDALENA
MARCINKIEWICZ, w celach marketingu
bezpośredniego dotyczącego własnych produktów i usług. Dane w tym celu przetwarzane
będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego
i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony
osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w
sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
(RODO).
INFORMACJE O PLIKACH COOKIES
Serwis korzysta z plików
cookies.
Pliki cookies (tzw.
„ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe,
które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i
przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies
zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas
przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
Podmiotem zamieszczającym na
urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do
nich dostęp jest operator Serwisu.
Pliki cookies wykorzystywane są
w następujących celach:
utrzymanie
sesji użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie
musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
realizacji
celów określonych powyżej w części "Istotne techniki marketingowe";
W ramach Serwisu stosowane są
dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz
„stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi,
które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania,
opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania
(przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w
urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików
cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
Oprogramowanie do przeglądania
stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie
dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika.
Użytkownicy Serwisu mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka
internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także
automatyczne blokowanie plików cookies Szczegółowe informacje na ten temat
zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej.
Ograniczenia stosowania plików
cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach
internetowych Serwisu.
Pliki cookies zamieszczane w
urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu wykorzystywane mogą być również
przez współpracujące z operatorem Serwisu podmioty, w szczególności
dotyczy to firm: Google (Google Inc. z siedzibą w USA), Facebook (Facebook
Inc. z siedzibą w USA), Twitter (Twitter Inc. z siedzibą w USA).
Zarządzanie plikami cookies – jak w praktyce wyrażać i
cofać zgodę?
Jeśli użytkownik nie chce
otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki.
Zastrzegamy, że wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów
uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji użytkownika może
utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie ze
stron www
W celu zarządzania ustawienia
cookies wybierz z listy poniżej przeglądarkę internetową, której używasz i
postępuj zgodnie z instrukcjami:
Edge
Internet Explorer
Chrome
Safari
Firefox
Opera
Urządzenia
mobilne:
Android
Safari (iOS)
Windows Phone